mandag, februar 28, 2011

Snø snø snø

Hele taket er fullt med SNØ!!! Og jeg prater ikke om littegranne snø, nei her handler det om ca en og en halv meter. og taket er vel si sådær 250 kvadrat.... Fy faen! Vi har tatt opp til skorstenen på vifta og over utgangen, bare en meter inn på taket. Og det tok over en time.... Neste vinter skal det være rasskydd på plass, og skal taket måkkes, så skal det skje langt tidligere!
Begge barna er snørrforkjølte og kan ikke være ute nå som det har blitt mildt og fint. Ikke fordi det hadde skadet med frisk luft, men fordi det er en sjuhelsikkes vind... Man blir bare så drita lei!
Vi har ikke kommet igang med malingen av stua, og neste tirsdag har storebror 2-årsdag. Ja, på internasjonale kvinnedagen.
Min kjære mann mener at det skal gå i en fei å få malt i stua når vi bare kommer igang, men jeg er desverre ikke like sikker på det. Men det vil tiden vise, det er jo ett som er sikkert.
Jeg blir reint deppa av dette og har ikke lyst til noenting. Kroppen er utrenet, og selv om jeg faktisk har LYST til å måkke snø (ja, du leste rett) av taket, så vil ikke kroppen riktig være med. Har ikke krefter.
Det føles nesten som de siste sekundene av en fødsel, når man føler at nå klarer jeg ikke mer, man er maktløs og orkesløs... Ja, og det er ikke noen morsom følelse. Men jeg vet jo hva som må til. TRENING! Jeg liker det IKKE! Men ser fram mot at snøen skal forsvinne sånn at man kan begynne å gå lange turer i skogen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar