tirsdag, februar 08, 2011

En aktiv dag

har det vært hittil. Når barna er i barnehagen er det full rulle her hjemme å gjøre sånt som man ikke gjerne gjør når de er hjemme. I dag har jag lagt opp gardinene i stua og på soverommet. Jeg har ikke sydd dem enda, men det er klart for å sy når som helst. Det er den letteste biten. I dag har jeg målt og klipt og strøket og ordnet. Å sy en rettsøm tar jo ikke særlig lang tid. Så det blir enten senere i kveld eller i morgen at jeg gjør det. Mannen har støvsuga og laga lunsj. Lillisen har vært inne og fått pupp, og så var det ut i vogna igjen.
Deretter dusjen, og så har jeg henta barna i barnehagen, samt kjøpt kaker på veien dit. Så nå gomler ungene gulrotkake, kaffen er akkurat kokt og det er på tide med kaffepause.
Føler meg litt trøtt, sov egentlig ganske bra i natt, men er trøtt allikevel. Tror det er været, det bruker å være sånn når det er overskya at jeg blir litt ekstra trøtt da.
Av og til ønsker jeg at jeg kunne få sove alene noen gang. Men sånn er det dog ikke. jeg kan jo gjøre det på dagene når lillemann sover i vogna, men da har jeg jo mye annet som jeg vil få gjort, og ikke sløse  tida med å sove.
Vet ikke helt hva jeg skal finne på i ettermiddag, kanskje går jeg til ei venninne, får se. Lillemann kan ligge i vogna hos henne, fordi hun har hus. Det er værre å komme til noen med leilighet når lillemann sover i vogna.. Kan jo ikke bare forlate ham ute akkurat. Skal fundere over en kopp kaffe...hei sveis!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar