fredag, februar 11, 2011

Hodepine

var det jeg fikk servert til frokost. Ikke så veldig godt, men sånn var det! Og litt tett nese da, så jeg holder mest sannsynlig på å få en forkjølelse.... Den minste prinsen har akkurat kommet inn etter å ha sovet ute i vogna, men er ikke helt fornøyd. Det virker som om han har luft i magen, mens hanegentlig hadde villet sove litt til.
I går kveld testet jeg å la den lille sovne på egen hånd, men det var ikke noen hit! Han sovna som han bruker ca kl åtte, og sov 15-20 minutter. Deretter våkna han, og lå i senga og tja hva skal man kalle det? Filosoferte? Ikke noen skriking eller klaging i det hele tatt. Han lå der til klokka ti, og hadde da enda ikke sovnet. Jeg ammet ham igjen, men sovnet han? Neeeida, da var han altfor overtrøtt, så jeg fikk bære ham leenge for å få ham til å sove. Han skreik nesten ingenting, men fikk ikke til å sovne bare. Så han gav opp ca halv tolv... Overalt hvor man leser så skal ikke en baby på 2 måneder kunne være våken med vilje, og skal tydeligvis bare sovne hvor som helst når de blir trøtte nok! BULLSHIT! Jeg har nå tre barn, og synes at det er mer enn nok bevis på at dette ikke stemmer! Jeg har forsøkt med alle mine tre nå, å la dem ligge til de sovner selv, men de gjør ikke det. Jaja, kanskje om man lar dem ligge fire fem timer, men DET er ikke snilt! Dessuten tror jeg de da skulle skrike som galninger til slutt.
Nei takke seg til barnevogn, bæring eller amming når en så liten krabat skal sove..
I dag har vi i skrivende stund -4,9 grader! I går var det -25! Det er rare greier, og ikke tvil hos meg om at vi påvirkes av  global oppvarming...
Jeg skal fikse mellommål til barna nå, deretter amme lillemann og så kanskje det blir en tur opp på byen. Søskenvogna må jo brukes. Det eneste er at det blåser ganske mye, men det er jo en veeldig kort tur dit opp så det går nok bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar