søndag, februar 13, 2011

Nå tror jeg jammen

jeg har begynt å få litt rutine på mine 3 barn - ja, en som faktisk fungerer! De to største får gå å legge seg mellom halv åtte og åtte på kvelden. Minstingen får ikke sove mellom kl seks og åtte. Jeg bader ham, ammer ham og så sover han ca 15-20 minutter, deretter er det amming igjen. Men etter den andre ammingen så sovner han faktisk for natten. Han er ikke så veldig interessert i å spise på natten. Han våkner litt innimellom, men det er ikke alltid han vil spise fordet! Og det er jo en bra vane, han har absolutt ikke noe behov av å spise på natten sånn egentlig, for han er skikkelig rund og go! Det er herlig å nå slippe å bære ham rundt på kvelden til han er så trøtt at han sovner av utmattelse. Det er mye bedre som det er nå. Håper bare at det fortsetter sånn.
Nå som det er helg og min mann jobber ekstra mye, så kommer han ikke hjem på kvelden når barna skal legge seg, sånn som han ofte gjør på ukedagene. Det har medført at dattra ikke er så veldig lett å få til å legge seg ned å sove i sin egen seng. Hun kan komme flere ganger mens jeg ligger og ammer, med ulike agendaer ;) Det er samtidig irriterende, for lillemann er utrolig lettvekt akkurat når jeg skal ha ham til å sove andre gangen. Men i dag har det gått bra, i går var det værre.
I dag har det vært så utrolig kaldt igjen. Det var -28 på morgenen. Jeg satte lillemann i vogna i garasjen i stedet for ute. Vi har uoppvarmet garasje, så det er ca 10 grader varmere der enn ute, det vil si -18. Syntes at det var kaldt nok for min lille prins. Det skal tydeligvis holde seg kaldt i en uke nå... kjedelig, for det går jo ikke an å være ute noen lengre stund med sånn temperatur....
Det går fremdeles veldig bra med ammingen med denne lillisen. Jeg takker høyere makter for hver dag det fungerer, og vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt at jeg er så glad for at det fungerer! Hadde ikke noen morsom amming med den forrige og det tok lang tid å etablere den. Sår hadde jeg og det var ikke lett.
Så så lenge det ikke er noen problemer så er jeg fornøyd :)
Nå tror jeg at jeg skal bestille en pizza før det blir for sent.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar