fredag, februar 18, 2011

Insomnia

Ja, eller hva skal man kalle det, når babyer er trøtte men ikke kan sove? Overtrøtthet kanskje...
Min baby ble i alle fall overtrøtt i går kveld. Så inni... Halv tolv sovna han, fordi jeg husket hva jeg gjorde med hans bror da han var i samme alder. Jeg masserte hans små føtter! Da ble han helt rolig og jeg fikk ham til å ta puppen, og vips! så sov han. Fra halv tolv til kl 7 i morges. Uten å våkne! Jeg har et lønnlig håp om at denne lille vennen ganske tidlig skal klare seg uten puppen på natten, sånn at vi alle kan få sove godt.
Den litt større gutten har nå slutta selv å drikke velling på natten. Han har gjort det siden han slutta med pupp for et år siden, men nå vil han altså ikke ha når han våkner på natten. Og vi har ikke trengt å venne ham av med det :) Det er det beste, at han selv kommer på at han skal slutte...
Jeg er så dritt-lei av dette kalde været nå. Det er 30 minus eller mer hver morgen, og det blir som varmest -21 grader på dagen. Kommer meg ikke ut med barna, og selv blir man litt smått kokko av å sitte inne...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar