fredag, februar 25, 2011

Timen før

barna skal legge seg, er i blant den lengste timen i universet. Ja, jeg sverger på at klokka går saktere akkurat da - som om viserne er trøtte og har blitt litt tyngre.
I dag har jeg fått vasket mine to bad, ja - ikke golvene, men toalettene og vaskene i alle fall. Var ikke helt motivert, så det ble ikke det helt store.
Jeg har i tillegg klart å gjøre en stooor miss! Jeg tok med alle barna og dro for å handle med min mann, uten at barna hadde fått mellommål. Egentlig gikk det kjempebra på butikken, til tross for at de sikkert var sultne, men turen hjem - selv om den er kort - var rent ut sagt et helvete! Lillemann skreik, storesøster skreik og storebror latet som om han skreik. Storesøster var sur fordi pappa tok av henne lua, deretter begynte storebror å sparke på henne... ja du fatter galoppen! Vel hjemme ville storebror ikke ta av seg ytterklærne, minstingen var hysterisk, skulle ammes, mat skulle lages.....aarrrrghh!
Så i løpet av en time ammet jeg, byttet fordi han spydde, ammet, kledde på, tok med ut ham i vogna og fikk ham til å sove - det tok 10 min. kokte pasta, laget kjøttsaus, gav barna mat. Satte en maskin klær på vask, tømte oppvaskmaskinen og satte inn i den det som var skittent. Ja, jeg følte meg som ei dårlig oppvridd kopptue da klokka var seks. Og da våknet minstingen. Nå er alle trøtte og det er bare å begynne med natt rutinene. Wish me luck!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar