tirsdag, februar 01, 2011

Livet leker!

Ja, en hel del faktisk! Jeg synes det går fantastisk bra å være trebarnsmamma. Det er ikke så tungt som jeg hadde trodd! Men det kan jo ha noe å gjøre med de erfaringene man har fra tidligere. Da nummer 2 kom, hadde jeg jo som med nummer en ikke noen mulighet til å ha dem stående ute i vogna å sove, slik som nå. Lilleprinsen får pupp, legges i vogna og sover søtt i flere timer :) Det er helt herlig! Barn nummer 2 måtte oftest bæres i søvn, og det var ganske tungt.... Spesielt jo eldre han ble. Med denne skal det ikke bli sånn. på kveldene er det jo en del bæring da, og litt skriking oftest - men det skulle vel bare mangle. ALT kan jo ikke gå som smurt... Så det er klart at jeg synes det å flytte i hus var et genidrag, men det har jeg også visst hele tiden, at det skulle bli lettere med så mye.
Lettere å ta med barna ut, lettere for barna å leke utenfor, lettere å gå tur med barnevogna og lettere med klesvasken fordi vi nå har et vaskerom. Har tørket klær i kjøkkenet de siste 9 årene, så det er som en drøm å ha et eget rom til dette! Høres kanskje banalt ut, men sånn er det! Vaskerommet er ikke stort, det kunne vært større, men som sagt - sammenlignet med hva jeg har hatt, så har jeg lovet meg selv å ikke klage på dette. Til sommeren kommer neste epoke, da kan jeg tørke klær på tørkestativet ute :D
Ja, det er ikke så vanskelig å forstå at jeg nyter av livet som villaeier??
I dag har min datter vært i svømmehallen med barnehagen, og lykken er fullkommen! Hun våknet kl 4 i morges, bare fordi hun var så spent ;) Det er ikke lett å være liten:)
Nå har barna male/tegnestund, sånn at mamma får tid til å skrive litt på bloggen, men nå er det på tide å avslutte :)

2 kommentarer: