tirsdag, februar 15, 2011

Minusgrader

så mange har jeg ikke opplevd før... -38,6 grader hadde vi på morgenen. Fyyyy fn så kaldt! Men inne er det varmt i alle fall - bra det!
Ja, jeg skrøt jo her i mitt forrige innlegg om rutinen på barna....blæ, der fikk jeg! I går var en tung dag. Storebror ville ikke sove på dagen, så han sovna sittende kl 17. Men vi klarte å vekke ham igjen etter ca 10 min, så det gikk bra. Han fikk bade på kvelden og sovna 19.20. Minstemann hadde desverre fått sove altfor lite på dagen, fordi vi dro på aller hjertersdag i storesøsters barnehage. Han sov bare en halv time etter det og så 50 minutter på kvelden. Så han skrek som en gal etter at jeg hadde badet ham, og ville ikke amme. Men jeg fikk ham til å amme ved å sitte i stua med ham i stedet for å ligge i senga. Deretter bar jeg ham i søvn. Han sov 15 minutter og våknet som vanlig. Heldigvis skrek han ikke, så da var det mer pupp og så soving. Storesøster var ikke ordentlig trøtt, så hun sovna ca 22 og våknet 0715 i dag... Sukk.
Jeg er i alle fall i dag evig takknemlig at vi har garasje. Der ute ligger lillemann i vogna si og sover. -14 grader er det der, i stedet for over -30 som det er ute. Babywatchen ligger i lomma på sufletten sånn at jeg hører ham om han våkner. Hadde ikke vært morsomt om han skulle sove inne, for han er så vant til å ligge utei vogna nå..
I går hadde storesøster fått ei flis under ene neglen. Jeg fikk så sårlig samvittighet, for hun sa da vi spiste middag at hun hadde vondt i fingret, og jeg spurte bare hvorfor - og hun sa at hun ikke visste. Hun har også ofte "vondt" her og der for å få oppmerksomhet, så jeg tenkte ikke så mye på det.
Senere kom hun med tårer i øynene og viste meg fingret og jeg så at hun hadde en stor flis UNDER neglen. Ai ai ai, ikke godt! Hun var redd da jeg skulle ta den bort, men det gikk bra. Jeg dro den ut med pinsett. Og hun var så takknemlig da den var borte. Stakkar lille vennen min....
Vi var på kjempefin feiring av alle hjerters dag i barnehagen, storesøster serverte kaker og kaffe sammen med frøknene der. Vi fikk to hjerter som hun hadde lagd, røde med glitter på. Hun hadde på seg en svart kjole med sølvhjerter, svarte tights med sølvknopper på og røde sko. Såå fin :) I barnehagen fikk vi se en "bok" der hun tegnet forskjellige følelser og forklarte hva det var. Personalet hadde intervjuet henne også, og det var så morsomt å lese, og stemte veldig bra med sånn som vi kjenner henne :)
I dag hadde jeg trengt å vaske huset, men jeg er ikke helt i form, forkjøla og snørrete, så det får faktisk vente...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar