tirsdag, mai 24, 2011

Stille morgen



Nå har barna dratt i barnehagen, mannen er en tur på jobben, lillemann sover i vogna og det eneste jeg hører er kjøleskapet og fryseskapet, samt litt mummel fra tv'n i stua. Med tanke på hvilken dag jeg hadde i går så er det deilig med stillhet. Men samtidig litt rart. Barna kan være en smule for mye av og til her hjemme, men ooo jeg savner dem når de er borte. Både bra og dårlig samtidig liksom! Ser bort på benken, på hva som venter meg. En stor haug med oppvask.... Oppvaskmaskinen er full med reine kopper, og må tømmes. Selv har jeg ikke lyst til å gjøre NOE av dette, men man må vel....
I dag skal vi på utviklingssamtale for vår datter. Den siste før hun begynner på skolen til høsten. Det er rart å tenke på at man nå har en datter som er klar for skole....min lille søte baby ;) Mange ganger tenker jeg på hvordan det er å være henne, husker hvordan jeg hadde det da jeg var liten. Husker jo ikke så veldig mye, men med litt hjelp fra mamma og noen bilder så husker man jo litt da. Det var jo ikke som nå da, som det tas bilder av alt mulig i alle mulige vinkler.
Og når jeg er inne på dette med bilder - jeg har en bautajobb framfor meg med å sortere bilder på min eksterne harddisk. Der har jeg alt av bilder på våre barn, eller kanskje ikke på den minste. Men det er rotete på den, så jeg må få noen form av orden. Og jeg hadde trengt et usb-minne med masse plass, sånn at man kunne se på bildene uten å måtte ta fram den store harddisken hver gang.
Har litt planer om at jeg skal finne et bilde av hver av barna i cirka samme alder, gjøre dem svarthvite og forstørre dem på canvas. Men det blir en annen dag. Nå er det bare å begynne å jobbe her...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar