torsdag, mai 12, 2011

Hagearbeid

er faktisk mye morsommere enn jeg husker fra den tida jeg bodde hjemme hos mamma og pappa. Nå har jeg eget hus og egen hage, eller plen. Har ikke noen busker eller blomster. Og det vil jeg ikke ha heller - ikke nå. Barna er små og det er nok arbeid bare med plenen. Jeg har vært ute i flere timer og raket og samlet opp løv og gammelt gress. Høres sikkert ikke morsomt ut, men det er en sånn deilig følelse å faktisk kunne gå ut i hagen å arbeide selv om barna har gått å lagt seg. Har jo ikke hatt så mange muligheter på kveldstid så lenge vi bodde i leilighet. Håper bare denne sommeren blir varm og fin og byr på masse flott vær.
Man har jo ikke lyst til å måtte sitte inne for at det regner...
En time av rakingen hadde jeg minstegutten i bæresele på magen. Han klaget som gal inne og ville ikke være med på noe. Så, da vi kom ut var han storfornøyd, sikkert spennende å se alt som foregikk rundt ham.
Det var ganske tungt å rake med ham i selen, men det gikk og da var det bare å holde på. Naboen holdt på med sin hage, så da ble man jo inspirert.
Til uka kommer barnas trampoline og sandkasse, så da skal sandkassen males og monteres og graves ned en bit. Kommer til å bli bra når de får litt å gjøre her. Nå fins det jo ikke så mye.
Ja, jeg har sagt det før, men jeg sier det igjen - jeg elsker å bo i hus! Elsker friheten, lettheten og muligheten for barna og oss voksne også til å nyte tilværelsen. Jeg er IKKE skapt til å bo i leilighet midt i sentrum. Har bodd sånn i ni år, og jeg kan telle fordelene på en hand, mens bakdelene kan jeg skrive en bok om...
Nå kommer snart mannen hjem, jeg skal ta en dusj og deretter en matbit. Etter det er det senga for meg :) Good night!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar