lørdag, mai 21, 2011

Når ammingen skal utføres

er det mer enn ofte full rulle her i huset. Det er sånn det blir når man også har en 2-åring og en snart 6-åring. Ergo er det ikke alltid at lille prinsen klarer å roe seg ned nok for å spise. Selv ikke om jeg bærer ham en god stund. Så da er det to ting som kan fungere. Det ene er at jeg kanskje lykkes å få han til å amme i sengen, den andre er å legge ham i vogna - trille til han sovner, ta ham opp og amme - legge ham tilbake i vogna. I dag var det det siste som fikk gjøres. 2-åringen fikk sitte i kjøkkenet og se Sauen Shaun på datamaskinen. Da sitter han i ro, og holder ikke et svare liv. Ja, det er ikke alltid like enkelt å få amme her i huset. Det fungerte så bra før lillemann ble oppmerksom på saker rundt seg. Da spiste han hver gang man la ham til brøstet og ingen protester. Nå er det ikke sånn... Kan ikke amme hvor som helst lengre, da skriker han bare som en gal. Så det begrenser meg en del. Men men, det er jo bare en periode i livet. Jeg forsøker nyte denne ammingen for fullt, for det kanskje er den siste. Jeg har jo tre barn, og jeg tror ikke at det blir flere, selv om jeg skulle ville ha en til. Kanskje, men det får vi vel se :)
Jeg har kjempet som en gal med ammingen med forrige barnet, men fordelen til denne er jo at man har lært seg en del knep da. Det beste er at jeg bare kan legge ham i vogna og gå ut å trille, så sovner han. Det kunne jeg ikke før, da vi bodde i leilighet i tredje etasje. Nå er det en stille stund, så jeg skal passe på å nyte! tjing!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar