tirsdag, mai 19, 2009

Våren er her!

TENK, det har hendt! Våren har kommet hit allerede i mai! Det er første gangen siden jeg flytta hit at det har skjedd! I morges, da jeg kjørte Karisma til barnehagen, så jeg det - løvet på bjørketrærne hadde kommet ut og gresset hadde begynt å bli grønt!
Jeg er helt i ekstase, endelig skal jeg slippe å vente til midten av juni før det blir grønt her! HURRA! Det er denne uvanlige varmen vi har hatt i mai som ligger bakom det hele, men jeg klager ikke :)

Ja, noe skal i alle fall være bra, for kveldsrutinen til min lille sønn er ikke av det morsomme slaget... Det begynte bra, men nå er det nesten en vane at han ikke sovner før 22-23 på kvelden, uansett hva jeg gjør... Eller jo, han sovner, men han våkner 150 ganger. Jeg kjører med samme rutinen, bade kl 18, pupp 18.30 og så sovner han. Men så våkner da alle disse gangene og det er ikke morsomt.
Nå, det kommmer jo ikke til og vare evig. Og jeg har jo mammapermisjon - værre hadde det vært om jeg jobbet. Tror jeg hadde vært en samfunnsfare da ja. Jeg som ikke vet hverken hvilken dag det er nesten, og tror at alt skjedde for flere dager siden, selv om det egentlig skjedde i går. Er det noe som heter amningsdemens? I såfall tror jeg at jeg har det :)
det hører jo til historien om kveldsrutinen med sønnen at han driver ikke å skriker, han bare våkner og sovner og våkner og sovner - sovner gjør han hos meg eller pappa - eller i vognbagen som vi bærer rundt. Men vi har funnet en teknikk som fungerer til dels. Sovne i vognbagen, sette denne i senga hans og vugge den (har byssanlull føtter på sengen). Ja, hva gjør man ikke...
Klokka er kvart over åtte på kvelden nå og lillemann har allerede våknet tre ganger... Flaks at storesøster sover så godt:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar