onsdag, mai 27, 2009

Sikkel og sånn.

Ja, jeg har behov for å skrive av meg litt... Etter litt research på internett, ser jeg at det ikke er så uvanlig at barn begynner å få kløe for tennene allerede ved 3 mnd alder. Det virker som det er ganske ulikt når de kommer opp, men at mange barn begynner å putte hendene i munnen og sikle mye. For min lillemann putter hendene i munnen selv når han nettopp har spist...
Og det har blitt verre, han vil nå suge på fingrene når han skal sove, som innebærer at han ikke sovner...
Har nyss fått han til å sove i sin seng takket være byssan lull føttene. Det var godt å ikke måtte bære å vugge ham selv, for det blir jo noen ganger i løpet av en dag...
Har fått støvsuga huset og vært ute med mannen og spist lunsj, mens lilleprinsen sov snilt i vogna. Men da vi hadde spist, våknet han til og da var det bare å skynde seg hjem å amme *sukk*. Han spiste i allefall bra i natt, og har spist bra hittil i dag, takket være at han har sovet regelbundet. Og missforstå ikke, jeg elsker å amme, men skulle ønske at vi kunne gå tilbake til å gjøre det litt oftere når han er våken og ikke bare når han sover eller er helt nyvåken.

Det ser mørkt ut med Norgetur til uka. Det er lovet dårlig vær der, mens det her er lovet sol og varmt - og ikke tenker jeg oppsøke regn og vind! Nei, da får det heller vente. Vi har i alle fall fått tid med bilen på et verksted nå på fredag, sånn at det går an å kjøre med den.

Åhh, jeg skulle ønske at jeg kunne tenke på litt andre ting nå, blir bare amming, soving, barnehagen og sånt. Men hjernen fungerer ikke til noe annet for tiden. Prøver å tenke på andre ting, men det er som om det er helt blokkert. Gleder meg i alle fall til sommeren. Lillemann blir jo 4 mnd i juli og da skal jeg begynne med smaksporsjoner, og så kan man være ute mye mer. er ikke så mye med klær og greier. Jeg har jo kjøpt en svindyr bæresele som jeg har planer om å bruke i sommer. Den er lettvint og bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar