mandag, mai 25, 2009

Sukk...

Det skal ikke være enkelt å være mamma virker det som... Nå har lillemann fått for seg at han ikke skal ta brøstet annet enn når han er alldeles nyvåken. Så det er bare å passe på å skynde seg inn på soverommet så fort han våkner til. Har fått til å sitte å amme ham et par ganger, men for det meste spenner han seg så han ser ut som en bakovervendt banan og skriker av full hals.
Og man har jo forsøkt det meste... pumpe ut melk så det ikke kommer for fort og for mye, spille musikk, sitte, ligge... you name it!
Men som jeg sa til min mamma i går: jeg tenker når det blir sånn, at dette varer ikke evig, det går over og han blir større. For det er så frustrerende når han ikke vil spise og samtidig gnager på sien hender og sikler som bare den - på den andre side, han har ikke grått fordi han har vært sulten, så ikke vet jeg!

I går kveld visste jeg at han var mett, han hadde nemlig tømt begge brøstene (!). Og han sovnet, men våknet hele tiden. Så endelig fikk jeg ham til å ta smokken! Litt overtalelse, men han tok den og suttet så fornøyd, og ja, han sovnet sog sov som en stokk. Så den kommer han til å få på kvelden, for jeg lurer på om han har et enormt sugebehov nå, men at han ikke vil ha brøstet fordi han ikke er sulten...

I går var vi hos noen venner og grillet, og på lørdag. Jeg synes det er nok nå, blir sånn rot i rutinene med lillemann. Vi har spist ganske sent og det går vel an en gang, men når det blir hele helgen så begynner jeg å få hjemlengsel.. Liker å ha rutiner med babyen, det er enklere da, og han har det bedre. I går fikk han ikke sovet når han skulle, så da ble han overtrøtt.

Bilen...ja, denne bilen som vi så fint skulle få reparert, den er ikke gjort noe med! GRRRRR! Han som skulle fikse den hadde bestilt feil del. Så nå er det på tide å få noen andre til å se på den. Han har hatt sin sjanse nå altså. Je gvil til Norge neste uke, men det går ikke om ikke bilen er fiksa.

Ja, for en start på uka, men sola skinner, det er allerede 10 grader og jeg er faktisk ganske pigg. I dag blir det klesvask, og så skal jeg ta med barna en tur i lekeparken. Storesøster trenger å røre på seg.

1 kommentar:

  1. Hihi!! Smokken?? är det napp på svenska???

    undrar Ulrika

    :-)

    SvarSlett