lørdag, april 17, 2010

Nummer 3 nå i uke 7

Kommer i desember. Ja, barn nummer tre altså :) Jeg har visst det en stund nå, at vi skal ha en til - og vi har fortalt det til venner og familie. Jeg har det fint, men jeg er forferdelig trøtt av og til. Og jeg har en litt ulmende kvalme, som kommer når den behager. Av og til på morgenen og av og til andre tider på dagen. Ikke sånn at jeg må kaste opp, men bare sånn ekkel kvalme.... Det skal bli fantastisk å få ett barn til, det blir spennende å se hva det blir. Vi har ikke visst det på forhånd med våre to første barn, så det blir nok likedan med denne også. Der jeg bor sier nemlig ikke jordmoren hva det blir.
Det som virkelig står på dagsorden nå er å skaffe hus. MÅTTE det kunne komme et som vi kan og vil kjøpe.... Synes vi har vært veldig tålmodige veldig lenge nå.
På toppen av det hele har lillemann vært på ettårskontroll, fått vaksine og hatt 40,8 i feber i natt. Storesøster er forkjølt, men klarer seg bra, hun har ikke noen feber.  Så her får man føle på at man lever det er sikkert og visst.

Barnet
Embryot kan nu röra sig lite. Det växer fort. Ögonen kan urskiljas som fördjupningar. Händer och fötter ser ut som små paddlar. Handled skapas och framtarmen utvecklas till magsäck. Hjärnan börjar dela sig i två hjärnhalvor. Embryot har en svans.
Hjärtat slår och höger och vänster kammare bildas. Blodet strömmar fritt mellan hjärtats fyra rum.
Längd huvud till stjärt 13 mm.

Mamma
Brösten börjar bli större och det kan bildas små upphöjningar runt bröstvårtan. Din matsmältning fungerar långsammare nu vilket kan göra att du får gaser, obehaglig mättnadskänsla eller är känslig för beröring av magen. Den känns ofta spänd långt efter du ätit färdigt. Många gravida börjar även känna yrsel när de står upp en längre tid. Börjar tröttheten påverka ditt liv? Försök varva ned och sov så mycket du kan.

Uppgifterna hittar du her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar