torsdag, mars 18, 2010

Torsdag morgen.


Klokken er 05, og lillemann våkner.... sukk. Det er faktisk første gang jeg ser fram imot at det skal bli sommertid. Ja, for da er jo klokken 06 i stedet for 05 :)) Men spørsmålet er jo hvor lenge det varer...
Det er ganske tøffe tider nå, lillemann ammer fremdeles, og han hadde nok ammet mye mer enn han får nå om det var han som bestemte. Men jeg føler at det er på tide å begynne å trappe ned nå. Storesøster ammet jeg til hun var 14 måneder, og det er lenge nok synes jeg. Jeg har også fått forespørsel fra min sjef om å komme å jobbe noen skift i sommer. Det hadde føltes bra i kassen, og det hadde nok vært morsomt å få gjøre litt voksen-saker også. Har vært hjemme lenge nå. I alle fall har jeg kommet så langt at jeg ammer på kvelden, natten og tidlig morgen - men ikke på dagen. Da får han velling. Jeg sover ikke så bra på natten, når han ammer flere ganger, men jeg tror nok at jeg må slutte helt før han kommer til å sove roligere.... Men sånt vet man jo ikke på forhånd. Dessuten er det ikke bare lillemann som må avvennes :D Pappa må visst også avvennes. Han spør "hvorfor" hele tiden når jeg sier at jeg trapper ned på ammingen. Han mener at lillemann har det jo bra med puppen  -  men jeg da? Har jeg ingen rett etter ett års tøff amming å få sove ordentlig om natten? For denne ammingen av lillemann var alt annet enn enkel det første halvåret. Mange hadde nok gitt opp, men jeg VILLE amme. Til enhver pris, ja, jeg innrømmer det. Men så er jeg av den oppfatningen at har jeg melk, så skal jeg amme mitt lille barn. Hva andre synes er deres sak, jeg snakker bare for meg selv. Men det er ikke alltid lett å få andre å forstå hvorfor man tenker som man gjør. Jeg er ganske lei av å "forklare og forsvare". Nå, det har i alle fall gjort at jeg driter i hva andre synes, og jeg gjør som jeg vil og hva som føles best for meg :)
I dag er det atter en nydelig dag, det er kaldt nå, mer enn -20, men det blir varmere så fort sola har varmet litt. Så få se hva jeg skal finne på i dag da. Har to venninner som trenger besøk, dvs veldig lenge siden jeg har vært hos dem. Synes det er tungt å gå til noen med lillemann som er i "røre allting-fasen".  Så jeg får prøve å komme meg avgårde nå når prinsessa skal i barnehagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar