tirsdag, mars 16, 2010

Morgenstund i vinterland.

Han har begynt å våkne ufordragelig tidlig nå, lillemann. Tja, lille og lille.... Han ble jo ett år den 8.mars! Så han er jo faktisk ganske stor gutt nå da. Han var så fin, min lille prins, i sin panjabi(klærne) på bursdagen.
Nå i alle fall, han våkner 05.15-05.30 på morgenen. Og han holder meg våken med amming på natten. I natt gikk det ganske bra. Han kom i min seng først kl 03. Men etter det var det amme hver time.... Jeg har begynt å venne ham på velling nå, for nå har jeg lyst til å slutte med hele ammingen. Er lei av ikke å få sove på nettene. Og han trenger å lære seg å sove på natten. Han er så flink den første delen av natten, det er den andre som er problemet. Det er jo kjempekoselig å amme, det er ikke det, men når han er så stor som nå så er det jo ikke maten han er i behov  av, det er jo mest kos og trøst.
Helgen har vært kjempefin, med nydelig vær og bra temperatur. Jeg og barna har vært i akebakken og kost oss. Storesøster har hatt rumpeakebrett, og vi hadde med rattkjelke. Lillemann satt i bæreselen og så kjørte vi alle tre på rattkjelken! Jeg kan si det var fulltreff :D
Kom til å tenke på alt som barna har i dag. Storesøster har allerede to rumpeakebrett og vi har to rattkjelker, en liten og en stor. Da vi var barn tok vi en Samvirkelagspose, klipte hull for bena i hjørnene og dro den på som en kortbukse, og så akte vi! Hvilken fart vi fikk :) Ja, det var den tidens rumpeakebrett! Når vi slo på stort tok vi en søppelsekk og gjorde samme sak med den ;)
I morges var det -23 grader, så nå har vi fått en kaldfront her oppe i nord igjen. Det har vært så fint nå i en uke, men nå var det tilbake til det kalde igjen. Heldigvis har jo sola kommet tilbake, så da blir det nok ikke så veldig kaldt på dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar