torsdag, mars 03, 2011

Kveldsrutiner

Det er helt sikkert at det lønner seg å ha bra kveldsrutiner når man har små barn! De sovner godt når de skal. I kveld var det dog ikke helt lett... Jeg glemte (ja du leste rett!) å amme lillemann på ettermiddagen. Han sa ikke noe heller, og virka ikke spesielt sulten, så jeg var opptatt med annet og glemte det dermed av. Så ingen skade var jo skjedd, men da jeg oppdaget det en time for sent, var det en time til han skulle legge seg. Det var jo da for lenge å vente på mat og jeg bruker å amme ham til søvns, så gode råd var dyre. Jeg prøvde med å amme ham litt tidligere, hoppe over badet - og håpe på at han sovnet, men IKKE...
Så det var opp å vandre litt, rape litt, fise litt. Men så tok han brøstet igjen og sovna! Jippi!
Derfor sier jeg, rutiner er veldig bra, men de må følges til punkt og prikke om de skal fungere.
Storebror var ikke så glad for å legge seg litt tidligere, og hadde store protester på gang. Heldigvis gallskrek han ikke, det var mest klaging. Så han sovna ca den tiden har bruker å sovne, så ingen skade skjedd der heller.
Storesøster sitter nå å ser på film. Hun liker ikke å legge seg når jeg ligger å ammer. Tror hun føler seg utrygg når jeg ikke sitter i stua. Jaaa, det er bare å være kreativ! Film fungerer bra, og det er bedre enn at hun springer inn og ut av rommet når jeg ammer og skal ha lillisen til å sove. Da våkner han hele tia, og jeg blir sur.
Ja, tenk at lillemann snart er 3 måneder... ufattelig så fort tiden går. Han blir mer og mer med - leker og holder saker. I dag gjorde han en morsom sak. Min venninne holdt ham og plutselig begynte han å storflire. Skikkelig latterkrampe hadde han! Gjett hvem fler som fikk seg en god latter :D Sååå nusselig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar