lørdag, oktober 24, 2009

Gullunger!






Nå begynner faktisk lillemann å bli ganske stor! Han har til og med lært seg å sove i egen seng! Og det gikk ganske så fort også. Han skrek noen ganger i begynnelsen, og det endte med at jeg tok ham opp. Men så plutselig en dag tok det bare 5 minutter så sov han! Og nå ligger han og prater i sengen og leker til han sovner. Han kan bli litt lei seg med en gang, men det går over på ett par minutter! Mamma er veldig glad for at hun slipper å bære ham til søvns som hun har gjort i noen måneder nå. For lillemann er over 9 kilo nå, og det er ganske tungt å gå rundt å bære på ham flere ganger per dag.
På kvelden sovner han også i sengen sin, men han er vant til å få pupp i halv elleve-tia, så da våkner han. Og da er det bare å ta ham over i storsengen. Han ligger der resten av natten, for han sovner jo på puppen, og da gidder ikke jeg å vekke ham med å legge ham tilbake i sengen igjen. Det får komme med tiden. Det viktige er at han lærer seg å sovne selv!
Lille frøken har hatt omgangssyke denne uka, så det har ikke vært noe barnehage på henne. 2-3 dager var hun ganske redusert og trøtt. Men så, når hun ble frisk, var det som om at hun bare hadde laddet duracell-batteriene! For en energi! Hui! Det er jo herlig å se, men ganske slitsom også. Spesielt siden det er høstferie neste uke og ingen barnehage for henne da heller...
Har vært opptatt de siste dagene med å legge ut klær for salg på Tradera også. Har alle klærne etter storesøster, og det er MYE. Vi fikk jo en gutt denne gang, så alle hello kitty klær og alle rosa klær og kjoler kan man jo faktisk selge nå! Selv om vi eventuelt skulle få en datter til, så vil neppe storesøsters klær være aktuelle da. Noen kjoler sparer jeg jo, og en del vinterklær er sånn farge at lillebror kan ha dem. Men ALT det andre, ja det må jo bli noen kroner. Og jeg har jo tid nå som jeg har mammapermisjon, så kan jeg prøve å få solgt unna saker. Da er jeg sysselsatt og tjener penger på det også :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar