fredag, juni 26, 2009

Typisk svensk???

Ja, man kan jo lure i alle fall! I Norrbotten foregår det ulike markeder og festivaler og dager på sommeren. Problemet er bare at det virker som om alle må gjøre alt på samme helg! Nå i helgen er det f.eks marked der jeg bor. I Kiruna er det festival, i Porjus fallens dag osv, osv... Kunne de ikke ha delt på godene? Hatt marked ei helg, festival ei helg - ja you get the picture??! Det hadde jo vært bedre for alle. Det hadde gitt folk mulighet til å være med på flere ting, og overskuddet til de som selger ville vært større.
Er det konkurranse det handler om? Vi kan bedre enn de?? Ja, jeg forstår det ikke! Det må altså være typisk svensk :P

I dag er det 28 grader i skyggen - og da skal vi ikke snakke om hva det er i sola. Ulidelig spør du meg! Kiran som ellers ikke vil sove mer enn en halv time i gangen, er helt utslått. Han sover og spiser. Og jeg drikker vann for fulle mugger for å ha til melkeproduksjonen :) Karisma maser ikke om å få gå ut engang, da det er LITT svalere inne enn ute. Og så kan man jo være naken hjemme da!

I dag skulle jeg gjerne ha mosjonert, men det er ikke så lett. Altfor varmt, og Karisma er jo hjemme fra barnehagen. Orker ikke så mye, vi. Men neste uke skal det tydeligvis bli kaldere igjen. Det er bra med litt pause :)

Og det ja, etter amming kl 0300 i natt tok jeg en titt på text-tv og så at Michael Jackson er død. Ironisk - med tanke på alt han gjorde for at han skulle leve lenge..
jaja, men alle skal vi dø! Synd bare, for han var jo flink da. Har aldri vært kjempefan av ham, men jeg har jo hørt mye på musikken i min unge dager da.

Husker med ett bekymringsfrie somre hjemme i Norge: Jeg og ei venninne tok sykkelen, stereon (les: dobbel kassettspiller), kasetter og sykla til et vann i nærheten og bada. Det var deilig. Husker den varme vinden mot ansiktet når vi syklet og det deilige varme vannet der det var langgrunt. Ja, det var mange år siden. Må kanskje ta med Karisma dit når jeg drar til Norge i sommer, det vil si hvis været tillater, noe som virkelig ikke er sikkert. De har 14 grader der nå. Ikke mye å skryte av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar