tirsdag, juni 09, 2009

På alderdommens høst...



I går fikk jeg meg en tankevekker som gjorde at jeg begynte så smått å lure på om jeg er blitt gammel... Jeg gikk på kiosken for å kjøpe meg en velfortjent is, og møtte en klassevenninne fra sykepleien. Så at hun hadde ei jente sammen med seg, og forstod til min gru at det var hennes datter. Som var 6-7 år sist jeg så henne. Hun var 15 nå! Jeg kan jo si at jeg fikk meg en skikkelig overraskelse. Men det er jo som kjent på barna at man ser at man blir eldre.

Nå på morgenen er jeg så fryktelig trøtt. Jeg hadde ei god natts søvn i går, som følge at jeg ikke var så trøtt i går kveld. Jeg sovna etter elleve på kvelden. Det er veldig sent for meg. Og kl halv seks kom min kjære datter inn, hun sovnet ved siden av meg, men snorket så hun vekte lillemann og da var det gjort! Ikke mer søvn for meg. Så nå er jeg tung og surrete i hodet og en smule sur.... Liker ikke at jeg ikke får sove nok, men på den annen side - hvem gjør vel det?? :))

Bildet her ovenfor er fra min kjære hjembygd i Norge. Savner den noe helt vanvittig i blandt, men har lært meg å leve med det - eller uten det ;) Tror at jeg egentlig er en sånn person som burde bo hele livet der jeg er oppvokst og så heller reise rundt i verden. Men men... det ble ikke sånn. Da er det bare å gjøre det beste utav det. Noen ganger har jeg lyst til å flytte sørover, både i Norge og Sverige. Men man kan jo ikke bo overalt. Jo, kanskje noen kan, men ikke jeg. Lurer fælt på om drømmehuset kommer noen gang? Næ, nu begynner det å flyte ut i ingenting denne skrivingen. Skal hvile litt før jeg kjører mademoiselle i barnehagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar